4.2 Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
4.3 Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 4.6 obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.
4.4 V případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 14 dnů od uzavření kupní smlouvy.
4.5 V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby, kterým je vždy číslo objednávky. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
4.6 Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.6), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
4.7 Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
4.8 Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu doklad o nákupu - fakturu. Prodávající není plátcem daně z přidané hodnoty. Doklad o nákupu - fakturu vystaví prodávající kupujícímu:
a) při platbě převodem z účtu společně s potvrzením objednávky;
b) při platbě platebním systémem GoPay po přijetí platby;
c) při platbě na dobírku po převzetí zboží kupujícím,
a to zasláním v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
Doklad o nákupu - faktura je dostupný/á také v rozhraní uživatelského účtu ve stejném okamžiku, kdy je odeslán v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
4.9. Prodávající nemá povinnost vést evidenci tržeb EET, neboť neprovádí peněžní operace v hotovosti. Prodávající umožňuje platbu pouze převodem z účtu, dobírkou skrze dopravce nebo bezhotovostně kartou a dalšími bezhotovostními způsoby přes platební bránu GoPay.
5. Odstoupení od kupní smlouvy
5.1 Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal.
5.2 Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5.1 obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využit vzorový formulář poskytovaný prodávajícím (ke stažení zde), jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího info@manon.cz nebo pomocí kontaktního formuláře na webovém rozhraní obchodu.
5.3 V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
5.4 V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
5.5. Jestliže spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
5.6 Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
5.7 V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
5.9 Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
6. Přeprava a dodání zboží
6.1 V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
6.2 Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. Nepřevezme-li kupující zboží od přepravce (např. není přítomen na místě určení) a přepravce uloží zboží na své pobočce, je kupující povinen zboží vyzvednout na pobočce přepravce ve stanovené lhůtě, která je kupujícímu oznámena. O uložení je kupující informován prodávajícím, eventuálně i dopravcem, a to formou SMS a e-mailem.
6.3 Doručení probíhá prostřednictvím České pošty, Slovenské pošty nebo Zásilkovny, přičemž kupující v objednávce zvolí jednu z nabízených variant. Při způsobu dodání pomocí České pošty, Slovenské pošty nebo Zásilkovny odešle prodávající zboží na adresu určenou kupujícím v objednávce. Prodávající může k organizaci přepravy využít služeb třetích stran za podmínky, že se cena přepravy pro kupujícího nezmění.
6.4 V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
6.5 Jestliže kupující v minulosti nepřevzal zboží na dobírku od přepravce ve stanovené lhůtě (tj. zásilka se zbožím byla vrácena přepravcem zpět prodávajícímu) a provede novou objednávku s doručením na dobírku, může být vyzván k úhradě předem. V případě, že kupující nepřevezme od dopravce zásilku hrazenou předem, bude kupujícímu vrácena částka objednávky ponížená o výši poštovného.
6.6 Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
6.7 Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
7. Práva z vadného plnění (reklamace) a záruka za jakost. Reklamační řád
7.1 Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
7.2 Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
7.2.1 má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
7.2.2 se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
7.2.3 zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
7.2.4 je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
7.2.5 zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
7.3 Ustanovení uvedená v čl. 7.2 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
7.4 Projeví-li se vada v průběhu šesti (6) měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř (24) měsíců od převzetí.
7.5 Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího nejprve oznámením prodávajícímu, a to prostřednictvím jakéhokoli prostředku komunikace (elektronicky e-mailem, dopisem, telefonicky či pomocí kontaktního formuláře na webu obchodu).
7.6 Má-li kupující příslušné technické možnosti a zařízení, je prodávajícím nejprve požádán o pořízení fotografie/í vady zboží, kterou/é zašle prodávajícímu elektronicky prostřednictvím e-mailu nebo mobilního telefonu (např. zdarma prostřednictvím aplikace WhatsApp). Nemá-li kupující tyto možnosti a zařízení, kontaktuje prodávajícího a bude dohodnut jiný postup.
7.7 Bude-li to povaha vady či její nápravy vyžadovat, může být kupující vyzván k zaslání vadného zboží na adresu prodávajícího uvedenou v úvodu těchto Obchodních podmínek. Náklady na přepravu v tomto případě hradí prodávající. Kupující je povinen zvolit nejlevnější dostupnou formu doporučené (tj. pojištěné) přepravy bez dobírky.
7.8 Dle povahy vady bude reklamace bez odkladu a bezplatně vyřízena do deseti (10) pracovních dnů, nebude-li prodávajícím a kupujícím vzájemně domluvena a odsouhlasena lhůta jiná, a to jedním z následujících způsobů, který zvolí kupující:
a) dodáním nové věci bez vady, pokud to není vzhledem k povaze věci nepřiměřené, nebo dodáním chybějící věci,
b) výměnou věci za jinou ve stejné hodnotě,
c) opravou věci,
d) slevou z kupní ceny, nebo
e) odstoupením od smlouvy a vrácením plné kupní ceny včetně nákladů na přepravu od prodávajícího ke kupujícímu.
7.9 Pokud povaha vady umožňuje více způsobů řešení reklamace, má kupující právo vybrat si z těchto způsobů dle svého uvážení a toto sdělit prodávajícímu. Tuto již provedenou volbu může kupující změnit jen po dohodě s prodávajícím; to ovšem neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, dodání nového či jiného výrobku dle volby kupujícího ve stejné hodnotě jako vadné zboží, nebo může od smlouvy odstoupit a žádat vrácení kupní ceny.
7.10 Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.
7.11 Kupující je povinen věnovat zakoupenému zboží při jeho užívání péči uvedenou na webu prodávajícího a vyvarovat se jeho poškození či znehodnocení.
8. Další práva a povinnosti smluvních stran
8.1 Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
8.2 Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
8.3 K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz.
8.4 Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
8.5 Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
8.6 Kupující bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící webové rozhraní obchodu (včetně fotografií nabízeného zboží) jsou chráněny autorským právem. Kupující se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové rozhraní obchodu.
8.7 Kupující není oprávněn při využívání webového rozhraní obchodu používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz webového rozhraní obchodu. Webové rozhraní obchodu je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních zákazníků prodávajícího a který je v souladu s jeho určením.
8.8 Kupující bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webové stránky nebo v důsledku užití webové stránky v rozporu s jejich určením.
9. Ochrana osobních údajů a zasílání obchodních sdělení
9.1 Ochrana osobních údajů se řídí nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, zkráceně GDPR, a je zpracována samostatně v dokumentu Prohlášení o ochraně osobních údajů, který je dostupný na webových stránkách internetového obchodu.
9.2. Spokojenost s nákupem zjišťuje prodávající prostřednictvím e-mailových dotazníků zasílaných kupujícím v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je internetový obchod zapojen. Dotazníky jsou zasílány pokaždé, když kupující nakoupí, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti jejich zasílání neodmítne. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky je prováděno na základě oprávněného zájmu, který spočívá ve zjišťování spokojenosti kupujících s nákupem v internetovém obchodě. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování zpětné vazby a analýz tržního postavení internetového obchodu je využíván zpracovatel, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely může prodávající předávat informace o zakoupeném zboží a e-mailovou adresu kupujícího. Osobní údaje kupujících nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky může kupující kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě námitky dotazník nebude dále zasílán.
10. Závěrečná ustanovení
10.1 Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
10.2 Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.
10.3 Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a je prodávajícímu přístupná.
10.4 Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
10.5 Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování: Mgr. Jana Vejříková - Manon.cz, Obětí nacismu 1, 35002 Cheb, adresa elektronické pošty: info@manon.cz, telefon (+420) 608 129 774.
V Chebu dne 11.09.2020
Vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy
Předchozí verze Obchodních podmínek:
Obchodní podmínky platné od 25.05.2018 do 11.09.2020
Obchodní podmínky platné od 01.03.2017 do 24.05.2018
Obchodní podmínky platné od 01.05.2016 do 28.02.2017
Obchodní podmínky platné od 28.11.2014 do 30.04.2016
Obchodní podmínky platné od 03.01.2014 do 27.11.2014